Nefit ProLine HRC 24/CW3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit ProLine HRC 24/CW3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

PistolPete1976 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Goede prijs kwaliteit verhouding. Mooie compacte ketel. Functioneert naar behoren. Lijkt mij de Vw Polo van de ketels.

Robtuba 25-01-2013

....u kent dus kennelijk ook de kwalitatieve problemen van de VW?. Dan weet u inderdaad wat u van deze CV ketel kunt verwachten.

Ilonaw 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Sinds 6 okt. 2011 ben ik in het bezit van deze Nefit Proline CW3, nu 2 winterperiode verder, eco stand werkt super. Sinds de installatie, geen problemen meer ondervonden. Voor mij een prima apparaat dus! Toch fijn, zo'n warm huisje :)

Van der Wals 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Sinds 6 dec. 2010 zijn wij in het betit van deze Nefit Proline CW3, nu 3 winterperiode verder, eco stand werkt supper. Sinds de installatie, geen problemen ondervonden. Voor ons een prima apparaat dus! Duurzaamheid zal goed zijn Nevit geeft (bij onze installatie voorwaarden) ook een goede garantie op enkele onderdelen zelfs 10 jaar!

catr 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

perfecte stille Nefit combi ketel. Op basis van garantie is zelfs de brander onlangs vervangen, omdat daar iets niet goed mee zou zijn. voor de rest stookt hij het snel lekker warm. met deze koude dagen, geen overbodige luxe..;-)

Kaso 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Ik heb de Proline HRC/24/CW3 in 2 jaar geleden gekocht. Heel tevreden over. Maakt weinig geluid en is heel compact. Verder nog weinig onderhoud aan gehad. Inmiddels is het huis waarin wij deze hebben geinstalleerd verkocht en ben ik in ons nieuwe huis toe aan een nieuwe ketel. Ik ga nu voor de Proline HRC/24/CW4.

IngedeB 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Ik ben ontzettend tevreden over de Nefit ProLine HRC24/CW3. Hij is ontzettend stil, wat toch erg belangrijk is omdat de cv ketel op zolder naast de slaapkamer van mijn zoon staat. De vorige ketel hoorde je duidelijk wanneer hij aansloeg of uitsloeg, deze helemaal niet. Ook heeft de ketel verschillende mogelijkheden qua instellingen, bijvoorbeeld voor sneller warm water. Daarnaast is hij heel overzichtelijk en kan zelfs ik...hoe hij werkt! Een storing hebben we nog niet gehad dus ik ben super tevreden, een prima ketel tegen een heel schappelijke prijs!

Robtuba 25-01-2013

.......vooral als de ketel wederom in storing treedt dan is die heeeel stil. Zoals u stelt....."een storing heeft u 'nog' niet gehad" omdart ze zich vaak (en veelvuldig) na z'n twee jaar ongetwijfeld zullen voordoen. Ik durf nu al reeds een uitspraak te doen dat de 2-wegklep weldra niet meet zal functioneren.

ayerton 24-01-2013
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Heb hem al een paar jaar en houdt mijn huis heel gelijkmatig op temperatuur.
Afgezien van 1 gratis update van de brander nooit naar omgekeken en probleemloos.
Warmwatervoorziening is wat betreft hoeveelheid per minuut voldoende maar niet overdadig.wel lekker zuinig dus top!

anoniemegebruiker 02-08-2010
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

sinds november een proline hcr24 cw3 in bezit. Nagenoeg onhoorbaar (toen de monteur hem testte en ik niks hoorde, vroeg ik: zit de stekker wel in het stopcontact? Waarop de monteur zei:'hij draait al'!!). Ook geen schakelgeluid van de 3-weg klep. De woonkamer wordt veel aangenamer verwarmd dan met onze oude ketel: veel gelijkmatiger. Warm tapwater hebben we nu veeel sneller dan met onze oude ketel, gewoon ongelofelijk.
Tot nu toe nog geen problemen, maar voor een oordeel over betrouwbaarheid/duurzaamheid is het nog te vroeg. Wel heb ik de indruk dat hij veel zuiniger is dan onze vorige ketel, maar die was dan ook 23 jaar oud (vr ketel)

Robtuba 02-10-2012

Nefit noemt zichzelf een 'kwaliteitsproduct' binnen het hoger segment. Ikzelf ben in het bezit van een Nefit HRC24. De HR is nu 6 jaar oud met als resultaat aan onderdelen reed vervangen:
- Modulerende Pomp 1x vervangen;
- Accumulator (= motor 3-wegklep Honeywell) 5x vervangen;
- 3-weg klep mechanisch gedeelte 1 x vervangen.
De modulerende pomp was het duurste onderdeel maar qua kosten in het aantal keren dat de Accumulator is vervangen stijgt dit onderdeel met stip. Na lang 'zeuren' van mijn persoon werden de kosten voor de Modulerende pomp ook ná garantieperiode vergoed door Nefit (men wilde eerst niet). Uit reviews en forums blijkt dat de Nefit kwaliteit een negatieve spiraal laat zien. Veel gelijkwaardige klachten zoals ik deze onderken. Hiervoor een Vaillant gehad zonder problemen en summier onderhoud 20 jaar prima gefunctioneerd. Het enige onderdeel ooit vervangen, de pomp, over kwaliteit gesproken. Ik wens de Anonieme gebruiker het allerbeste toe v.w.b. de toekomst wellicht wordt het 'licht gezien' aan het einde van de tunnel. Wanneer ik mijn CV toekomstig mag gaan vervangen kies ik in ieder geval weer voor een Vaillant. overigens interessant te contateren dat ook Vaillant gebruik maakt van de 3-wegklepmotor Honeywell maar deze problemen niet gekend zijn. Vaillant heeft kennelijk een betere Supplier Quality Asurance dept.. Het advies aan Nefit een kritische herbeschouwing te doen inzake leveranciersselectie- & beoordeling. Wil Nefit kwaliteit ook toekomstig pretenderen dan kan dit enkel worden gerealiseerd eenzelfde eisen als de consument ook 'projecteert' op haar leveranciers.

AJMVZ 04-01-2010
Geschreven voor: Nefit ProLine HRC 24/CW3

Ketel heeft voldoende capaciteit voor een gemiddelde woning. In combinatie met de Nefit thermostaat 300 prima resultaat. Huis warmt snel op en heeft een geeft voldoende warm tapwater. Enig nadeel is dat de driewegklep bij het wisselen tussen verwarmen en tapwater behoorlijk veel herrie maakt dat door de radiatoren weer versterkt wordt en in het hele huis een erg hinderlijk geluid is.

j_lorkeers 29-12-2011

Ik heb hetzelfde. Weet je al of er nu een oplossing voor is gevonden door Nefit?